woensdag 11 juli 2007

Houston, we have a problem...

Of het nu het onweer van de laatste dagen is of dat het gefladder van de jongen die inmiddels begonnen zijn met vliegspieroefeningen, een draadje losgetrokken heeft, ik weet het niet. Feit is dat de camera geen beeld meer geeft. Een dakpan lichten wil ik niet. De kans dat ik de boel er dusdanig mee verstoor dat de jongen het niet redden (met nog zo'n 11 dagen te gaan) is groot. Helaas, geen beelden meer dit seizoen van de Aalsmeerse Gierzwaluwcam. :-(

Wat valt er nog aan ontwikkelingen te verwachten? De jongen zullen steeds verder in de nestruimte gaan rondscharrelen en hun vliegspieren oefenen. Zo rond 22 juli vliegen ze uit na 42 nestdagen. De grote tocht richting Afrika begint voor hen meteen. De afgelopen jaren bleven de ouders dan nog een dag of 10 in de avonduren terugkomen op het nest. Vorig jaar tot 23 juli. Ik ben benieuwd of ze dit jaar ook rond die tijd vertrekken of dat ze een vaste herstelperiode aanhouden van een dag of 10. Met een beetje geluk kan ik dat nog wel volgen. (video van 2005 is verplaatst naar laatse post van dit seizoen.)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Peter, dit is erg jammer, met plezier kijk ik naar de beelden en jou verslag. Fijn dat je het zo laat. Ik heb zelf ook een nest in de buurt en volgend jaar probeer ik ook nestruimte te plaatsen met hopenlijk ook een camera en dan maar afwachten. Succes en bedankt voor je site! Mack te Joure.

Unknown zei

Ongelooflijk mooi filmpje met veel weetjes nu eens in beeld. Ik gebruik hem om onbekenden met de Gierzwaluw mijn "verhaaltjes" met wat beelden uit de werkelijkheid toe te lichten. Erwin.

Anoniem zei

nou,wat een pech..
Maar een hele leuke compilatie van vorig jaar!